Innovatsioonipreemia 2019


Pangaliit toetab uuenduslike ning tarbijale lihtsate, mugavate ja turvaliste toodete ning teenuste turuletoomist ja tunnustab parimaid lahendusi innovatsioonipreemiaga.

Innovatisioonipreemia 2019 konkursile ootasime osalema uuendusi, millega seotud arendustöö on olulises osas toimunud perioodil aprill 2017.a. kuni märts 2019.a 

Üheksa võistlustöö seast valis žürii parimaks LHV ettevõtluskonto, mis võimaldab inimesel bürokraatia ja aruandluseta ettevõtlusega tegeleda, muretsemata maksude tasumise pärast - see kõik käib automaatselt. Lahendus on loodud LHV ning Maksu- ja Tolliameti koostöös ning on klientidele avatud alates jaanuarikuust.

Loe lisaks:  Pressiteade: Pangaliidu innovatsiooniauhinna saanud LHV ettevõtluskonto on hea näide riigi ja erasektori koostööst

Konkursitööd:

Coop Sula

2018. aastal muutis Coop Pank Coop kaupluse kassad sularahaautomaatideks. Coop Sula teenuse turule toomine muutis sularaha varasemaga võrreldes oluliselt paremini kättesaadavaks ja andis Coop Panga klientidele erilise eelise – nad saavad sularaha ilma lisatasuta välja võtta kõikide 350 Coopi kaupluse üle 1000 kassast igas Eestimaa nurgas. 
Loe lisaks

Coop Pank elektrooniline liitumine 

2017.a. detsembris käivitas Coop Pank esimesena Eestis elektroonilise konto avamise platvormi, mis pakub klientidele võimalust avada pangakonto ID-kaardi, Smart-ID või Mobiil-IDga kodust lahkumata. Panga kliendiks saamiseks ei ole enam vaja pangakontorit külastada, piisab oma isiku tuvastamisest ID-kaardi või Mobiil-ID kaudu. Kogu protsess on turvaline ja võtab aega vaid mõne minuti, seejärel saab kohe hakata kasutama internetipanka ja pangakaardi saab tellida postiga koju.
Loe lisaks

LHV Ettevõtluskonto

Ettevõtluskonto on eraisikule mõeldud bürokraatiavaba ja soodne võimalus tegutseda ettevõtjana, muretsemata raamatupidamisaruannete, igakuiste maksudeklaratsioonide ja maksude tasumise pärast – see kõik käib Ettevõtluskonto kannete alusel automaatselt. LHV ja Maksu- ja Tolliameti (MTA) koostöös valminud lahendus põhineb Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seadusel ning kujutab endast innovatsiooni eraisikutest väikeettevõtjana tegutsemises ning maksude deklareerimises. Võimalus Ettevõtluskontot avada lisandus LHV interentipanka jaanuaris 2019.

Loe lisaks

LHV e-tuvastus

Alates 28. septembrist 2018 pakub LHV Pank elektroonilist isikusamasuse tuvastamise viis eraisikule, mis ei nõua füüsilist näost-näkku kohtumist või video teel intervjueerimist. Isikusamasuse tuvastamine toimub üksnes e-identimise ja e-tehingute usaldusteenuste vahendite abil.
Loe lisaks

LHV mikroinvesteerimine

LHV Pank tõi 2018.a. augustis turule teenuse, millega kliendi deebetkaardimakse summa ümardatakse järgmise täisarvuni ja ümardatud summa ning algse summa vahe kantakse Kasvukontole. Kasvukonto on populaarne investeerimistoode, mis võimaldab väikeste summadega investeerida börsil kaubeldavatesse indeksfondidesse. Klient kannab raha Kasvukontole, tehingud teeb iganädalaselt kliendi eest pank. Teenus on kliendile tasuta.
Loe lisaks

SEB Kasvuprogramm

2017. aasta kevadel avas SEB Innovatsioonikeskuse eesmärgiga toetada ettevõtteid nende äritegevuse arendamisel ning tõsta nende konkurentsivõimet. SEB Kasvuprogramm aitab ettevõtetel 3-6 kuu pikkuse koolituse jooksul viia oma tegevuse uuele tasemele. Hetkel on käimas viies lend kasvuprogrammist, mille iga loengu juurde kuulub ka üks avalik loeng. Kasvuprogrammi üks märkimistvääriv fenomen on selles, et avalik loeng on iga loengu järel oma populaarsust kasvatanud. Alustasime ca 60 inimesega auditooriumis + LIVE ülekanne Facebookis, siis nüüd tuleb füüsiliselt kohale rohkem kui 120 kuulajat + LIVE ülekanne Facebookis.

SEB on suutnud kahe aastaga kasvatada innovatsioonikeskuse ümber ja juurde väga korraliku ettevõtlike/ettevõtjate kogukonna.

Loe lisaks 

Swedbank finantsvõimekuse tööriist

2018.a. lanseeris Swedbank finantsvõimekuse tööriista väikese- ja keskmise suurusega ettevõttele. Tööriista kasutamine annab kliendile personaalse tagasiside finantsvõimekuse kohta. Klient saab kohese arusaamise,  kuidas hindab pank olemasoleva info pealt kliendi võimalusi  pangast laenu saada või mida peab muutma/parendama krediidivõimelisuse suurendamiseks. 

Tööriist tutvustab kliendile finantseerimise eelduseks olevaid tingimusi, lisaks juhendab, mida klient peab ette võtma kui mõni kriteerium ei ole täidetud või on vaid osaliselt täidetud. Klient saab peale muutuste elluviimist või info esitamist vahetu tagasiside- finantside esitamise, võlgnevuste likvideerimise jms kohta. Kokkuvõttes tekib kliendile arusaam ja ülevaade, kuidas pank finantseerib ja mis seisus on panga arvates ettevõte.

Loe lisaks

Swedbank kogumispäevik

Selleks, et muuta inimeste tegelikku finantskäitumist, algatas Swedbank 2018. aasta alguses Facebooki grupi #Kogumispäevik, mille eesmärk on tekitada kogukond  inimestest, kes on huvitatud raha säästmisest. Kõigest aastaga kasvas grupp 500% (5000lt liikmelt 27 000ni), üle 90% liikmetest on aktiivsed (jagavad säästunippe, nõu ja reageerivad postitustele) ning tänu grupile on säästetud üle 100 000 euro!

Loe lisaks

Swedbank mobiilsed viipemaksed

2008.a lõpust pakub Swedbank esimesena Eestis võimalust teha mobiilseid viipemakseid. Teenuse kasutamiseks on vajalik Swedbank 2019 Eestis mobiilirakendus ning Androidi telefon.

Loe lisaks