TransferWise’i makse LHV internetipangas ja mobiilipangas

Panganduses toimuvad muutused, kus traditsiooniliste pankade kõrvale on tekkinud alternatiivsed teenusepakkujad, kes keskenduvad vaid ühele-kahele teenusele ning suudavad neid kliendile mugavamalt või soodsamalt pakkuda. LHV tutvustas veebruaris TransferWise’i makset, mis toob idufirma kvaliteetse ja soodsa teenuse läbi LHV pangakanali kliendile mugavalt kätte. LHV saab selle kaudu pakkuda kliendile selles turunišis maailma parimate hulka kuuluvat teenust.

Tegemist on maailmas esimese korraga, kui TransferWise’i makse on integreeritud otse panga interneti- ja mobiilipanka. Projekti käigus töötas TransferWise välja rakendusliidese (API) ja LHV koos Codeborne’iga arendas välja vastava teenuse kliendi jaoks:

  • Makset saab teha nii interneti- kui ka mobiilipangas. 
  • LHV ja TW vaheline suhtlus toimub üle veebikanali kasutades turvalist HTTPS protokolli. 
  • Rakendus saab TransferWise-ilt API kaudu vajaliku info: makse summa valitud valuutas, vahetuskursi ning teenustasu. 
  • Esimesel korral makset tehes seob klient oma LHV konto TransferWise’i kontoga, viimase puudumisel saab selle luua. 
  • Makse läheb koheselt töösse, kliendile antakse ka teada ligikaudne laekumise tähtaeg. 
  • Edaspidi samale saajale makse tegemine on lihtne - kogu makse info täidetakse automaatselt.

Innovatsiooni väärtus

  • TranferWise’i makse pakub kliendile soodsat, mugavat ja kõikjalt kättesaadavat teenust. 
  • LHV pakub esimese pangana Eestis klientidele keskpanga kursiga valuutavahetust. 
  • Teenus võimaldab makseid teha „eksootilistes“ valuutades (nt India ruupia), mida seni Eesti pangad ei pakkunud. Valuutade valikut on plaanis laiendada. 
  • LHV kliendid saavad teenust kasutada igal pool maailmas, nii mobiili- kui internetipangas. 
  • LHV-s on TransferWise’i makse tegemine isegi mugavam kui viimase enda rakenduses – puudub vajadus täiendavaks rahaülekandeks TransferWise’i kontole. 
  • Internetis levivate petuskeemide tõttu on teenuse pakkumine panga kanalis ja kontrollitud koostööpart-neri kaudu kliendile turvaline.

Panga jaoks on teenusel samuti mitmeid eeliseid:

  • Teised Eesti pangad ei suuda TransferWise’iga võrreldavatel tingimustel teenust pakkuda, mis annab LHV-le konkurentsieelise. 
  • Välismakse on panga jaoks mittestrateegiline kõrvalteenus, millele ise omal käel kliendi ootustele vastava kvaliteetse teenuse arendamine on ebamajanduslikult kallis. Samuti on kulukas ise laia valuutade valikut pakkuda. 
  • Vaid Eesti turul tegutseval pangal ei oleks otstarbekas sellise teenuse puhul ise rahvusvaheliste pankade või TransferWise’iga konkureerida – pank teeniks kahjumit või pakuks kliendi jaoks kallist ja piiratud võimalustega toodet. 
  • Eesti ettevõtete rahvusvahelistumine kasvatab nõudlust mitte-eurodes maksete järele. Üheks potentsiaalseks sihtgrupiks on Eesti e-residendid.

Teenus käivitus edukalt. Esimese nädalaga tegid kliendid 45 000 euro mahus makseid. Maksete maht ja kasutajate arv on nädalast nädalasse kasvanud. Varem TransferWise’i teenust kasutanud LHV klientidest hakkas esimese kuu jooksul TW makseid LHV kaudu tegema ligi viiendik.

Projekti teostamise aeg: 10.2015–02.2016
Koostöö: LHV Pank, TransferWise, Codeborne

Vastutavad isikud

  • Elina Kaseväli, LHV Pank 
  • Scott Miller, TransferWise