05 september 2011
Pressiteade05. september 2011
Pangateenuseid ja –tasusid saab võrrelda veebilehel minuraha.ee
Pangakliendid saavad võrrelda viiekümne levinuma pangateenuse tasusid ja tingimusi Finantsinspektsiooni tarbijaveebis minuraha.ee. Koostöös Pangaliidu ning selle liikmespankadega valminud võrdlustabelid muudavad pangateenused veelgi läbipaistvamaks ning suurendavad klientide informeeritust.
„Mõistliku finantskäitumise aluseks tarbija kõrge teadlikkus, mille tagamisel on oluline pangateenuste läbipaistvus. Tarbijaveebi minuraha.ee abil saavad pankade kliendid nüüdsest hõlpsalt võrrelda enam kui viiekümne pangateenuse tingimusi. Võrdlustabelid on järjekordne samm klientide paremas informeerimises, meenutagem et 1. juulist võtsid pangad kasutusele ühised teabelehed, mis annavad klientidele ülevaateid pakutavatest laenutoodetest,“ ütles Pangaliidu tegevdirektor Katrin Talihärm.
Teenustasude võrdlustabel asub aadressil minuraha.ee/teenustasude_vordlus, kõiki võrdlustabeleid näeb aadressil minuraha.ee/vordlustabelid.
Minuraha.ee võimalustest rääkides ütles Talihärm, et näiteks saavad kliendid võrrelda, kui palju maksab internetipangas ülekande tegemine või teise panga automaadist sularaha väljavõtmine, kui suur on deebetkaardi kuu hooldustasu ja mis hinnaga saab lisakaardi, millist intressi arvutatakse kontojäägilt ja mis alustel seda tehakse. Samuti on tarbijaveebist minuraha.ee võimalik lugeda lähemalt konkreetsete pangateenuste kohta (näiteks otse- ja püsikorraldused, välismaksed, pangakaardid) ja leida sõnaraamatu abil keerulisemate terminite selgitusi.
Võrdlustabelite andmed on sisestanud pangad ise ning nemad vastutavad andmete korrektsuse ja ajakohasuse eest. Andmete viimase uuendamise kuupäeva leiab tabeli lõpust. Tabelis olevad tasud ei arvesta pakettide ja kliendirühmadele pakutavate soodustustega, kuid need on siiski lühidalt välja toodud koos viitega täpsemale infole. Kõik tabelid on kasutatavad ka vene keeles.
Eelmise aasta lõpus Rahandusministeeriumi tellimusel läbi viidud uuring „Finantsalane kirjaoskus Eesti elanike seas“ näitas, et arveldusarve avamisel võrdleb erinevate pankade tingimusi kõigest 27 protsenti vastanutest. Oluliselt kõrgem on võrdlejate osakaal vaid eluasemelaenu ja kindlustusteenuste ostjate hulgas, vastavalt 64 ja 56 protsenti. Teiste pangateenuste valimisel jäi mitme pakkumise võrdlejate osakaal 19 ja 43 protsendi vahele.
1. juulist 2011 jõustusid Eestis ELi tarbijakrediidi direktiivist lähtuvad muudatused võlaõigusseaduses, mille tulemusena saavad kliendid hõlpsamini võrrelda pankade laenupakkumisi. Alates 1. juulist võtsid Eesti pangad kasutusele teabelehed, mis annavad kliendile hea ülevaate erinevate pankade pakkumistest.
Enne laenulepingu sõlmimist saab klient kõikidest pankadest, kus ta pakkumise küsib, standardiseeritud teabelehe. See puudutab nii tagatiseta laene, nagu näiteks väikelaen, krediitkaardid, arvelduskrediit, kui ka hüpoteegiga tagatud laene, nagu näiteks eluasemelaen. Seni on pangad omal initsiatiivil andnud sarnases vormis lepingueelset teavet eluasemelaenude puhul.
Lisainfo:
Katrin Talihärm
Tegevdirektor
Eesti Pangaliit
Tel: 611 6567
taliharm@pangaliit.ee
www.pangaliit.ee