Klientide jaoks tähendab see valikuvõimaluste laienemist, kuna konkurents ja teenuste hulk kasvavad. „Et uuenduslikke teenuseid kasutada, tuleb teenus seadistada internetipangas kontode seadete alt. Aeg-ajalt tuleb uuendada oma nõusolekut, et üks pank võib teie infot teise panga või mõne muu ettevõttega jagada. Kui inimene seda ei tee, aegub ligipääs hiljemalt 90 päeva möödudes,” ütles LHV panga digiturvalisuse juht Tiit Hallas. “Teenust kasutusele võttes peab inimene siiski aru saama, et avab võimaluse oma delikaatsetele isikuandmetele ligi pääseda kellelegi teisele peale oma panga,” lisas ta.
Avatud panganduse teenused on avatud ka litsentseeritud makseteenuse pakkujatele. Pangad ootavad, et erinevad teenusepakkujad nagu maksevahendajad või FinTech ettevõtted asuvad otsima nendega koostöövõimalusi, mida pankade IT-süsteemide avamine omavahel ning kolmandatele osapooltele võimaldab.
“See tähendab, et koostöös pankadega saavad oma teenuseid kasutajatele pakkuda erinevad FinTechid ja muud teenusepakkujad, kel on selleks huvi ja tehnilist võimekust. Pangandusturul konkurentsi kasvatamiseks see seadus ju mõeldud ongi. Pangad on omalt poolt ukse lahti teinud ja oma tehnilised kanalid uudsete teenuste lisamiseks ja info jagamiseks avanud. Seda, millistes keskkondades ja kellele klient oma pangakontoga seotud andmetele ligipääsu lubab ning jagab, jääb inimese enda otsustada. Loodame, et ka FinTech ettevõtted asuvad avatud panganduse lahendusi uute ja põnevate teenuste loomiseks kasutama,“ rääkis Eesti Pangaliidu juht Katrin Talihärm.